Äppel chips =)

Tycker du om äpplen ?
Tycker du om chips?
Mitt svar på de är ja och ja=)
Så jag gjorde äppel chips =)
Min syster gjorde äppel chips en gång och dom är jätte goda så då ville jag göra de av några äpplen från våratt äppelträd och dom blev jätte goda=)



Så här gör man äppelchips:

Kärnar ut äpplen med en äppel utkärnar grej. Så du ska ta bort kärhuset utan att dela äpplet.
Sen ska du ta en sån där grej som man gör saker i tunna skivor med och göra tunna skivor av äpplena.
Gör inte för tjocka för då tarde längre tid i ugnen sen men man ska inte ha för tunna heller.
Lägg dom sen på bakplåtspapper på en plåt.





Sen in i ugnen i ca 1 timme. Är dom tjocka blir de längre tid.
Ugnen ska vara på 125 grader.



När dom är färdiga ska dom inte vara mjuka utan lite mer hårda.
Dom ska typ va lite gyllen brun gula ungefär. Men dom ska vara ganska hårda för om dom är mjuka är dom inte färdiga o då kan du ha dom inne längre i ugnen.



Sen låter du dom svalna lite och sen är de bara att ta bort dom från bakplåts pappret och lägga dom i en burk elr skål vilket man vill = )








Mumms =)
Inget smink jag vet men jag orkade inte för bara en bild o sen onödigt o sminka sig på helger när man inte ska göra något ändå.

Kram på er alla filidutter=) <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback